Jim Farley, a Ford vezérigazgatója merész kijelentést tett a 2025-ös Aspen Ideas Fesztiválon: véleménye szerint a mesterséges intelligencia (MI) az Egyesült Államokban a szellemi dolgozók felét helyettesítheti. A Ford már most is széles körben alkalmazza az MI-t gyártási, fejlesztési és logisztikai folyamataiban, jelentős hatékonyságnövekedést és minőségi javulást eredményezve, ami alátámasztja a technológia potenciálját a munkaerőpiacon is.
- A Ford vezérigazgatója szerint az MI „szó szerint a felét” váltja le az amerikai szellemi dolgozóknak.
- A Ford már jelenleg is sikeresen alkalmazza az MI-t a gyártásban, fejlesztésben, ügyfélszolgálatban és a dél-amerikai ellátási lánc optimalizálásában.
- Az MI technológia gyors fejlődése és a vállalatok általi széleskörű adaptációja vetíti előre a munkaerőpiaci átalakulást.
A mesterséges intelligencia (MI) napjaink egyik legforróbb témája, és nem csupán vicces képek vagy megdöbbentően valósághű videók generálásáról van szó. Az MI hatalmas eszközzé vált a vállalatok számára is, köztük a Ford számára, amely már beépítette ezt a technológiát gyártási és fejlesztési folyamataiba, hogy csak néhány példát említsünk.
Ezek a beruházások eddig jelentősen megtérültek, mivel segítettek a minőségi problémák korai felismerésében és a hatékonyság növelésében. Azonban úgy tűnik, Jim Farley, a Ford vezérigazgatója hisz abban, hogy ugyanez a technológia nagyszámú emberi munkaerőt is leválthat.
„A mesterséges intelligencia le fogja váltani a felét – szó szerint a felét – az összes szellemi dolgozónak az Egyesült Államokban” – mondta Farley a 2025-ös Aspen Ideas Fesztiválon tartott előadásán. Ez egy merész kijelentés, amely valószínűleg vitákat fog kiváltani, ugyanakkor nem is annyira nehéz elhinni, tekintettel arra, hogyan változott a világ az MI megjelenése óta az elmúlt pár évben.
Bár az MI messze nem tökéletes – láttunk már bőven hamis híreket terjedni miatta –, a technológia az utóbbi időben óriási léptekkel fejlődött. A Ford több MI-vel foglalkozó céggel is együttműködött az utóbbi időben, különböző okokból: hogy hatékony MI-eszközöket biztosítson kereskedőinek a hatékonyság javítására és a potenciális vásárlók célzottabb elérésére, valamint az ügyfélszolgálat fejlesztésére.
A Ford Dél-Amerika emellett nemrégiben a Relex Solutions nevű céggel is összefogott, hogy új MI-alapú szoftvert vezessen be Brazíliában, Argentínában, Peruban, Chilében és Kolumbiában. Ez a lépés segít átalakítani egy kiterjedt ellátási láncot, amely 600 beszállítóból, 10 disztribúciós központból, 150 000 SKU-ból (készletazonosítóból) és 400 kereskedőből áll. A Relex MI platformja segít a Fordnak csökkenteni a manuális munkaterhelést és optimalizálni a készletszinteket, ami különösen fontos a lassabban mozgó tételek kezelésekor, miközben pontosabb előrejelzési képességeket is lehetővé tesz.
Forrás: FordAuthority.com