Az Intel kiszervezi marketingjét az Accenture-nek és az AI-nak, számos dolgozóját elbocsátva
Az Intel jelentős átszervezésbe kezdett Lip-Bu Tan új vezérigazgató irányítása alatt, melynek keretében marketingfeladatainak nagy részét az Accenture tanácsadó cégre bízza, mesterséges intelligencia (AI) segítségével. A lépés számos belső dolgozó elbocsátásával jár, és része a vállalat szélesebb körű költségcsökkentési és működésfejlesztési stratégiájának.
- Az Intel marketingtevékenységét az Accenture-re bízza, kihasználva a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
- Jelentős létszámleépítés várható a marketingosztályon, az érintett dolgozókat július 11-ig értesítik.
- A lépés Lip-Bu Tan új vezérigazgató radikális költségcsökkentési és működési átalakítási terveinek része.
Az Intel ezen a héten értesítette marketinggel foglalkozó alkalmazottait, hogy feladataik nagy részét kiszervezi az Accenture tanácsadó cégnek. Lip-Bu Tan, a chipgyártó új vezérigazgatója ezzel a lépéssel a költségek csökkentését és a működés hatékonyságának növelését célozza. A vállalat szerint az Accenture, a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával, sikeresebben tud majd kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel. Az Intel július 11-ig értesíti marketinges dolgozóinak többségét arról, hogy elbocsátja-e őket.
„Marketing- és operatív funkcióink átalakítása jelentős változásokat eredményez a csapatstruktúrákban, beleértve a potenciális létszámcsökkentéseket is, mindössze karcsú csapatok maradnak” – közölte az Intel az alkalmazottakkal a terveit leíró értesítésben, melynek másolatát az Oregonian/OregonLive is látta.
Az Intel nem volt hajlandó megmondani, hány dolgozó veszíti el állását, vagy hányan dolgoznak a marketing szervezetben, amely a világ számos pontján, köztük Oregonban is foglalkoztat embereket. Azonban az Oregonian/OregonLive-nak adott nyilatkozatában elismerte az Accenture-rel való együttműködését.
„Ahogy az év elején bejelentettük, lépéseket teszünk annak érdekében, hogy karcsúbb, gyorsabb és hatékonyabb céggé váljunk” – mondta az Intel. „Ennek részeként a digitális képességeink modernizálására összpontosítunk, hogy jobban szolgáljuk ügyfeleinket és erősítsük márkánkat. Az Accenture régóta partnerünk és megbízható vezető ezeken a területeken, és alig várjuk, hogy bővítsük együttműködésünket.”
A márciusban kinevezett Tan egy veterán félvezetőipari vezető, aki azonban kívülálló az Intelnél – ő a cég első vezérigazgatója, aki korábban soha nem dolgozott ott. Úgy tűnik, gyökeresen megváltoztatja a vállalat működését.
Áprilisban Tan közölte a dolgozókkal, hogy a következő hónapokban jelentős létszámcsökkentésekre számíthatnak. Terveinek részletei most kezdenek napvilágot látni az Intel különböző üzleti egységeinél. Az Intel a múlt héten értesítette a gyártási üzletágban dolgozókat, hogy júliustól akár ötödüket is elbocsáthatja – ez a csökkentés legalább több ezer munkahelyet érint. Tan átalakítja az Intel működését, munkahelyeket szüntet meg és vezetői szinteket iktat ki abban a reményben, hogy ez felgyorsítja a vállalat innovációját.
Az Intel elmondta a dolgozóknak, hogy a marketing kiszervezése ezen munka kiterjesztése. „Bár elvárjuk, hogy az alacsonyabb költségek természetes következményei legyenek ennek a döntésnek, a valóság az, hogy meg kell változtatnunk »piacra lépési modellünket«, hogy jobban reagáljunk arra, amit az ügyfelek akarnak” – mondta a vállalat a marketinges dolgozóknak. „Visszajelzéseket kaptunk arról, hogy döntéshozatali folyamatunk túl lassú, programjaink túl bonyolultak, és versenytársaink gyorsabban haladnak.”
Az Intel évek óta küzd a technológiai visszalépésekből való kilábalással, amelyek piaci részesedést veszítettek a PC-k és adatközpontok terén, és kizárták a rohamosan fejlődő fejlett mesterséges intelligencia üzletágból. A vállalat árbevétele az elmúlt években harmadával csökkent, ami veszteségessé tette az Intelt, és bizonytalan kilátásokkal néz szembe.
„Az Accenture-rel együttműködve AI-vezérelt technológiákat alkalmazunk a gyorsabb mozgás, a folyamatok egyszerűsítése és a legjobb gyakorlatok alkalmazása érdekében, miközben kiadásainkat is kezeljük” – közölte az Intel a dolgozókkal e heti értesítésében. A vállalat utalt arra a lehetőségre, hogy egyes dolgozókat felkérnek az Accenture-nél lévő utódaik betanítására, segítve a külsős szerződéses partnerek oktatását az Intel működésére vonatkozóan „az átmeneti folyamat során”.
Sok vállalat kísérletezik a mesterséges intelligencia képességeivel, és vannak bizonyítékok arra, hogy egyes szektorokban lelassult a munkaerőfelvétel, mivel a vállalkozások a történelmileg emberek által végzett feladatokat számítógépekre delegálják. Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy ezen a héten közölte az alkalmazottakkal, hogy szerinte a mesterséges intelligencia csökkenteni fogja cége munkaerő-létszámát.
Az Intel döntése kulcsfontosságú marketingmunka kiszervezéséről azt jelenti, hogy arra fogad, egy külső partner kiválóan teljesíthet egy alapvető vállalati funkcióban, és arra, hogy a mesterséges intelligencia olyan szintre fejlődött, ahol sok hagyományos szerepkör elavulttá válik.
„Az AI segíthet hatalmas mennyiségű információ gyorsabb elemzésében, a rutinfeladatok automatizálásában, az ügyfélélmény személyre szabásában és okosabb üzleti döntések meghozatalában” – mondta az Intel a marketinges dolgozóknak. „Célunk, hogy a csapatoknak több idejük maradjon a stratégiai, kreatív és nagy hatású munkára, a ismétlődő vagy időigényes feladatok automatizálásával.”